Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΤΑΜΙΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΓΚΑΡΑΒΕΛΛΑ

Γιατί οι δάσκαλοι δεν κάνουν απεργία
Κάθε φορά που έχουμε ΑΠΕΡΓΙΑ τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου.. Χαμός στα σχολεία! Θα απεργήσεις; Δεν θα απεργήσεις; Γιατί να απεργήσεις; Γιατί να μην απεργήσεις; Και τα παιδιά; Θα ενημερώσεις από την προηγούμενη; Θα πεις στην κυρά Μαρίκα να μη φέρει τον κανακάρη της; Θα έρθει η αγγλικού; Κτλ κτλ… Όλοι έχουμε βιώσει τέτοιες καταστάσεις και βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να χωριζόμαστε σε 2 στρατόπεδα! Στους καλούς δασκάλους και στους κακούς… Πάντα έτσι δεν γίνεται;;;
Και ξεκινάω την σκέψη μου με μία απλή ερώτηση! Πώς γίνεται ο κόσμος γύρω σου να χαλάει, τα πάντα να είναι σε αποδιοργάνωση, να σε χτυπάνε ανελέητα απ’ όλες τις πάντες, και να μην μπορείς να αντιδράσεις;; Γιατί τα στατιστικά που έχουμε από τις ΑΠΕΡΓΙΕΣ πραγματικά είναι για κλάματα.. Δεν χρειάζεται να πούμε αριθμούς, ο καθένας βλέπει από το σχολείο του την εικόνα. Κάθομαι και αναρωτιέμαι.. τι φταίει ρε γαμώτο; Δεν είναι δυνατόν να σε «βιάζουν» και να μην αντιδράς.. Κάπου κάτι γίνεται λάθος! Είναι αφύσικο.. Το παιδί όταν πέσει και χτυπήσει κλαίει, στο δρόμο όταν στην «πέσουν» θα αντιδράσεις! Τώρα που γίνεται ο χαμός, ενιαίο μισθολόγιο με μισθούς πείνας, εργασιακή εφεδρεία, απολύσεις, συγχωνεύσεις σχολείων, κτλ, δεν είναι δυνατόν να απεργεί το 1/10 των δασκάλων(και πολύ λέω)!!
Οι δικαιολογίες πολλές... έλα μωρέ ποιος απεργεί τώρα.. εδώ μας κόβουν τόσα, δεν έχουμε άλλα λεφτά, εσύ δεν είσαι παντρεμένος με παιδιά και δεν έχεις υποχρεώσεις και άλλα τέτοια. ΑΠΛΑ ΑΣΤΕΙΟ!! Δηλαδή προτιμάει κάποιος να κερδίσει το 50ρικο για μια μέρα ΑΠΕΡΓΙΑΣ και να χάνει για το υπόλοιπο της ζωής του 300 ευρώ το μήνα τουλάχιστον?? Και πάλι.. Ας το δεχτώ αυτό, δεν έχει ο άλλος σάλιο, πεινάει, είναι τσιγκούνης.. Κάτι δεν μου κολλάει!! Πόσοι να είναι αυτοί;; Ένα 10%;; ένα 20%;; Ένα 30%;;;;; Παραπάνω δεν πάει.. Για ποιον λόγο λοιπόν οι δάσκαλοι δεν κάνουν ΑΠΕΡΓΙΑ;;; Μήπως υπάρχει και κάτι άλλο;; Εκεί θέλω να σταθώ.. στο κάτι άλλο!
Κύριοι και κυρίες, συνάδελφοι και συναδέλφισσες, ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ στον κλάδο μας.. Δεν έχει νόημα να κάνει πλέον κάποιος ΑΠΕΡΓΙΑ, όσο αστείο και αν αυτό ακούγεται.. Και θα το κάνω αυτό κατανοητό με απλά επιχειρήματα.
Καταρχάς, πότε κάνει κάποιος ΑΠΕΡΓΙΑ και για ποιο λόγο? Όταν ένας εργαζόμενος αποφασίζει να κάνει ΑΠΕΡΓΙΑ, το κάνει γιατί θέλει να διαμαρτυρηθεί για κάτι κακό, για κάτι άσχημο που του συμβαίνει στον εργασιακό του χώρο. Έχει το δικαίωμα από το κράτος, να απεργήσει, να συγκεντρωθεί με άλλα άτομα, να διαδηλώσει.. Η ΑΠΕΡΓΙΑ έχει 2 στόχους.. Ο 1ος είναι να διαμαρτυρηθείς και ο 2ος να ασκήσεις πίεση και στις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες, έτσι ώστε αυτό που κάνεις να διαδοθεί, να βρεις υποστηρικτές, να πιέσεις την κοινωνία ώστε να δημιουργηθεί μια αλυσιδωτή αντίδραση και στο τέλος να καταφέρεις να δικαιωθείς ή τουλάχιστον να καταφέρεις να διαπραγματευτείς κάποια πράγματα και να μη δώσεις λευκή επιταγή. Στη ΔΕΗ όταν απεργούν κλείνουν το ρεύμα.. οι οδοκαθαριστές δεν μαζεύουν σκουπίδια, στα ΜΜΜ δεν κουνιέται φύλλο, στο λιμάνι τα πλοία αγκυροβολούν!!
Σε μας, λες και είναι διακοπές!!!!!Ζωάρα… Ξυπνάς την προηγούμενη της απεργίας, πας πρωί πρωί σχολείο, σε πιάνει ο διευθυντής, οι γονείς και ρωτάνε όλοι.. «Θα απεργήσεις αύριο; Γιατί πρέπει να ενημερώσουμε τους γονείς να μη φέρουν τα παιδιά, για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στους άλλους δασκάλους μήπως και στη μοιρασιά οι απεργοσπάστες πάρουν 4-5 παιδιά επιπλέον στην τάξη τους». Σε πιάνουν οι συνάδελφοι τα ίδια.. «Γιατί θα απεργήσεις; Μόνο εσύ θα απεργήσεις.. Μην είσαι χαζός, δεν έχει νόημα, κάτσε μη χάσεις και συ το 50αρι!!!» Ε προφανώς και δεν έχει νόημα επαναστάτες του καναπέ!! Γενιά του πολυτεχνείου που μας καταστρέψατε και ακόμη δεν βάζετε μυαλό, την στερνή τούτη ώρα που τα πάντα γύρω καταρρέουν.. Δασκαλίτσες που κάθεστε πίσω από μια έδρα, νωχελικές, άτολμες, και μετράτε κέρμα κέρμα σαν τον Σκρουτζ, αν θα μπορέσετε πλέον να περάσετε το μήνα με 900 ευρώ! Και γυρνάτε και λέτε «ε καλά είναι!!!» Μας δουλεύετε;;;;
Γιατί λοιπόν κάποιος να κάνει ΑΠΕΡΓΙΑ; Όταν οι γονείς ξέρουν από την προηγούμενη τί θα κάνουν με τα παιδιά τους; Όταν τα παιδιά ξέρουν ότι την επομένη δεν έχουν σχολείο και είναι «διακοπές»; Όταν του απεργοσπάστη συνάδελφου δεν του καίγεται καρφί το τί κάνεις εσύ και δεν πρόκειται να χαλάσει η βόλεψη του και η ζαχαρένια του;; Για ποιο λόγο λοιπόν να απεργήσεις;; Προφανώς έχουν δίκαιο οι γεροδασκάλες που λένε πως δεν έχει νόημα να κάνεις ΑΠΕΡΓΙΑ! Γιατί είσαι ο μοναδικός ΜΑΛΑΚΑΣ που κάνει και χάνει το μεροκάματό του πραγματικά χωρίς λόγο!
Πόσο διαφορετικά θα ήταν αν οι γονείς το πρωί έτρεχαν πανικόβλητοι να δουν τι θα κάνουν με τα παιδιά τους; Πόσο διαφορετικά θα ήταν αν ο απεργοσπάστης δάσκαλος εκτός από την τάξη του, είχε ακόμη καμιά 15αρια μαθητές μέσα στην αίθουσα για να απασχολήσει και να γίνεται πανικός;; Δεν θα σκαφτόταν και αυτός λοιπόν να κάνει ΑΠΕΡΓΙΑ; Δεν θα είχαμε τότε περισσότερη συμμετοχή;
Απλές απορίες είναι όλα αυτά που έχω και γνωρίζω πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Θα υπάρξουν πολλοί επικριτές που θα πουν ότι αυτά που λες δεν μπορούν να γίνουν στον κλάδο μας, εμείς έχουμε να κάνουμε με παιδιά, είμαστε «παιδαγωγοί» και άλλα τέτοια! Γιατί εμείς τι είμαστε; Δεν είμαστε παιδαγωγοί; Την ίδια σχολή δεν τελειώσαμε όλοι; Μάλλον όχι, γιατί η 2ετία και οι εκκλησιαστικές σχολές δεν συγκρίνονται ούτε κατά διάνοια με τον μόχθο μας, τον μόχθο τόσων παιδιών του 19, που έβγαλαν πανεπιστήμιο. Αλλά καλά το έγραψα στην αρχή, υπάρχουν οι καλοί δάσκαλοι και οι κακοί! Οι καλοί του «δήθεν» και οι κακοί που παλεύουν για όλους! Εγώ δεν θεωρώ ότι υπάρχουν καλοί και κακοί. Υπάρχει ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ και ο δασκαλάκος... η ΔΑΣΚΑΛΑ και η δασκαλίτσα..

Γκαραβέλλας Μανώλης
Αναπληρωτής δάσκαλος
(απλήρωτος από την αρχή της σχ. χρονιάς)

Δεν υπάρχουν σχόλια: